Brand development

Ontwikkel geen logo, maar een merk.

Vaak worden de termen logo en merk door elkaar gehaald. Een logo is een beeld- of woordmerk dat uw organisatie identificeert. Daarmee is het slechts één onderdeel van uw merk als geheel. Wel een van de belangrijkste. Maar een merk gaat veel verder. Het is het onderbuikgevoel van uw product, dienst of organisatie.

Een merk is het totaal aan ervaringen, indrukken en kennis die een persoon heeft over uw product, service of organisatie. Denk hierbij aan hoe uw klant ontvangen wordt of hoe de telefoon wordt opgenomen. Maar ook hoe uw offertes eruitzien of de handtekening onder uw e-mail. Wellicht denkt u dat het maar randzaken zijn, maar dit zijn slechts enkele voorbeelden die het merk van uw organisatie bepalen.

Waarom kiezen voor brand development?

Creëer loyaliteit en vertrouwen.

Bij brand development creëert Studio Luc dus niet alleen iets dat ‘mooi’ is. Want mooi is subjectief. Het gaat erom dat het past. Bij de cultuur en de missie en visie van uw organisatie. Net als bij logo ontwerp kan brand development alleen passend of niet passend zijn. Niet mooi, maar goed of slecht.

Een sterk merk heeft veel voordelen. Een consistent merk maakt uw organisatie herkenbaar en bouwt merkloyaliteit. Het communiceert dat u een betrouwbare professionele organisatie bent. Voorwaarden die die nodig zijn voor de verkoop. En ook medewerkers voelen zich prettiger bij een bedrijf met een sterk merk en een goed imago.

brand development
brand development

Workflow brand development

De weg naar een nieuw merk.

In samenwerking met u doet Studio Luc onderzoek naar uw organisatie. In een kick-off worden onder andere de organisatiecultuur, missie, visie en doelgroep gedefinieerd.
In het onderzoeksrapport worden alle resulaten weergegeven. Ook vind u hier de voorstellen voor de te ontwikkelen attributen. Na akkoord op dit rapport gaan we naar de tekentafel, waarbij we u uiteraard door het proces begeleiden.
Alle concepten en designs worden gepresenteerd. Niet zomaar een presentatie van de resultaten, maar van de gehele ontwikkeling. Het moet duidelijk zijn waarom bepaalde keuzes in de communicatie strategie zijn gemaakt.

In het communicatieboek, een huisstijl handboek ‘on steroids’, worden alle communicatie uitingen beschreven. Denk bijvoorbeeld aan de grootte en de exacte positionering van een logo op bedrijfkleding.